CV
Lukáš Kopecký (*1986) prožil mládí v Polabí, kde se věnoval převážně sportu (ach, ty roky vzpěněné krve!). V rodném Brandýse nad Labem maturoval na Gymnáziu J. S. Machara. Poté už ho souhra okolností zavedla do Brna. Vystudoval politologii, mediální studia a žurnalistiku na Masarykově univerzitě. Začal pracovat jako kulisák v Divadle Husa na provázku, ale záhy byl přijat na Janáčkovu akademii múzických umění, kde v roce 2014 dokončil studium činoherní režie. Již během studií spolupracoval s Městským divadlem v Mostě, Městským divadlem Zlín, Divadlem Polárka a Národním divadlem Brno. Vedle toho začal od roku 2013 režírovat také v Českém rozhlase, kam po zrealizované stovce pořadů nastoupil do angažmá a stal se kmenovým slovesným režisérem brněnského studia. Dnes má na kontě přes patnáct set pořadů. Režíruje rozhlasové hry, pohádky, četby na pokračování i komponované literárně-publicistické formáty. Jeho rozhlasové režie Čapkova Hordubala a Glattauerova románu Dobrý proti severáku vyšly jako audioknihy ve vydavatelství Radioservis. Žánrovou pestrostí se vyznačuje i divadelní záběr jeho tvorby, kdy příliš nerozlišuje mezi činoherní a hudebně-dramatickou formou, a s gustem režíruje komedie, detektivky, psychologické thrillery a současná dramata stejně jako singšpíly, muzikály nebo operu. Pohostinsky režíruje v divadlech po celé republice. Vedle již zmíněných divadel navázal nově spolupráci s Divadlem Letí, Slováckým divadlem, Ensemblem Opera Diversa, Moravským divadlem Olomouc nebo s již zaniklým Divadlem U Stolu (této příležitosti si obzvláště cení). Jeho inscenace Podivný případ se psem zvítězila na festivalu Young for young. Dále působí též jako pedagog na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění, kde spolupracuje s ateliéry režie a dramaturgie, a s ateliéry činoherního herectví a muzikálového herectví. Vyučoval i na brněnské konzervatoři. Ve snaze neustrnout klidně opustí svou komfortní zónu a podílí se na něčem netradičním, jako třeba na vzniku hotelu Anybody. Rád si najde čas i na lektorování přehlídek ochotnického divadla (divadelníBAF!). Před vzruchem branže a zvýšenou intenzitou společenského kontaktu uchýlil se na moravský venkov, kde našel potřebný klid i snížení tepové frekvence. A v ten moment byl jmenován uměleckým šéfem Slováckého divadla.